ВИГОТОВЛЕННЯ КНИГ ВЛАСНИМИ РУКАМИ 

Останнім часом можна спостерігати втрату інтересу дітей до книжки. Сьогодні навітьнайменшенькі, - дошкільнята - віддають перевагу телебаченню, кіно, комп'ютеру. Вихованню у дітей інтересу до книг сприяє створення книг власними руками.

Виготовлення книжок наштовхує дорослих на роздуми про інтереси та характеристики дітей, про планування занять та створення сприятливого розкладу дня. Книги допомагають дітям адаптуватися та самоскеруватися у групі.

Виготовлених книжок виявляється найбільш успішним, якщо вихователь:

        іде за інтересами дитини та припиняє роботу з книгою, якщо інтерес дитини починає зникати;

        пов'язує книгу з життєвим досвідом дитини;

        отримує задоволення від заняття і його задоволення передається дітям.

Про що потрібно завжди пам 'ятати:

        Виготовлення книжок допомагає вивчати тему, обрану дітьми.

        Діти мають знати, що в ході роботи вони можуть бути винахідливими та творчими, що існує два підходи до процесу оформлення книжок:             

         спочатку писати слова (текст), а потім робити книгу;

         спочатку робити книгу, а потім заповнювати її словами                            (текстом).

 Досліджуючи нові ідеї, діти повинні почуватися вільно та відходити від традиційних форм роботи.

        Дорослий може організовувати виставки сучасних книг різних типів.

        Цілком природно, що деякі діти вагаються, коли їм доводиться зіткнутися з новими ідеями. Таке вагання можна подолати такими, наприклад, методами:

         діти починають працювати в малих групах одночасно, але в різному темпі. Додатковий час, який вивільняється при цьому на обдумування ідей заохочується дорослим, оскільки цей час можна використати на подальше дослідження теми;

         треба заохочувати    дітей    до    того,     щоб     вони    бачили,    що        

         є багато різних способів розв'язання певної проблеми і кожен з них              

         правильний;

         запропонуйте дітям пов'язати завдання з чимось таким, що вони вже  

         добре знають.

         якщо дитині не вдається робота, запропонуйте їй зупинитися на чомусь   

         такому, що вона вже добре знає.

         Впевненість у тому, що слід шукати нові форми роботи, приведе до інших винаходів та відкриттів. Важливо робити нові кроки в роботі над книгою, але не менш важливодотримуватися при цьому розумного балансу - щоб не переобтяжувати дітей різно­манітністю форм роботи.

         Книги, виготовлені власноручно, повинні бути міцними та безпечними, оскільки дітивикористовуватимуть їх як іграшку, багато разів перегортатимуть їхні сторінки, переноситимуть з місця на місце.

         Виготувати книги можна з різноманітних матеріалів, наприклад, з тканини чи пластика, а прості книжки - з паперу.

         Діти використовуватимуть саморобні книжки доки вони будуть придатними довикористання й доки не зникне інтерес. •

         Об'єм книги залежить від віку дітей, теми, яку вона розкриває, та призначення книжки.

Типи книжок

1.     Може виготовляти одна дитина, і група дітей   за участю дорослих: книжки з жартами, книжки-загадки, пісенники, книжки з рецептами приготування страв, книги   до свят, вітальні книжки, щоденники, журнали, альбоми, альбоми для газетних вирізок, книжки для зберігання колекцій, автографічні книжки, автобіографічні книжки, комікси, книжки з оповіданнями, інформаційні книжки, папки для документів, книжки різної форми, манускрипти, книжки з картинками, книжка-театр, порт фоліо.

2.     Книжки, що їх виготовляє група дітей: збірки дитячих робіт ( казки, оповідання, вірші, учнівські посібники), щорічники, книги для відвідувачів

        Форми книг

1.  Сувій.

2.           Стандартна форма.

3.  Блокнот.

4.           Гармошка.

5.  Тунель.

6.  «Фліп» - книга: сторінки поділені на частини або книга містить багато сторінок, що легко перегортаються.

7.  З тривимірними ілюстраціями.

8.  Книжки певної форми.

9.  Книжки з закладками.

10. Книжки з колесами.

11. Книжки з тканини або обкладинка з тканини.